Gå til forsiden Send en E-mail Gå til forsiden

 

 

Der er tre vigtige metoder til at få besøg på hjemmesiden:

Ekstern markedsføring

Søgemaskineoptimering

Sørg for at hjemmesidens adresse fremgår af alle e-mails, som bliver sendt ud af huset. Sørg for at den fremgår af virksomhedens visitkort, tryksager og øvrige reklameaktiviteter.

Brug hjemmesiden aktivt i markedsføringen. Skær ned på eventuelle omkostninger til jobannoncer ved at henvise til jobopslag på hjemmesiden.

Det er på mange søgemaskiner gratis at få hjemmesiden registreret, men det betaler sig at bruge tid på at gøre det rigtigt - og at optimere siderne til søgemaskinerne.

Der skal “kæles” for titler og tekst samt de mere eller mindre skjulte tekster (kodning), som de vigtigste søgemaskiner læser. Mange webbureauer springer over her, fordi disse tekster netop ER skjulte for en almindelige iagttager.

Overvej at købe ekstra søgeord hos Jubii, hvis hjemmesiden hovedsageligt henvender sig til et dansk publikum. Læs mere om søgemaskineoptimering.

 

Nyhedsbreve

Mailinglister er en særdeles effektiv form for markedsføring. Mailinglister giver mulighed for at fortælle personer med interesse i virksomhedens forhold, at der er sket noget nyt på hjemmesiden.

Princippet er at man giver besøgende på hjemmesiden mulighed for at skrive deres e-mail-adresse på en liste. Man kan samtidigt gøre sine nuværende kunder opmærksom på muligheden, og bede dem skrive sig på listen.

På denne måde opbygger man til stadighed og uden brug af nævneværdige ressourcer en liste over personer, som har vist interesse for firmaet eller dets produkter.

Ved passende lejligheder kan man nu for stort set ingen penge udsende et ubegrænset antal mails til alle på listen. Mailen kan typisk indeholde nyheder fra det givne emneområde med links til nyheder på hjemmesiden.

Ved brug af statistikprogrammer kan man nøje følge med i hvor mange der har læst hvilke artikler i den e-mail, som man har sendt ud - et uovertruffet markedsføringsværktøj.